FOLLOW ME

Eat With Camilla

čtvrtek 23. února 2017

Kurz rostlinné výživa aneb Jak si sestavit rostlinný jídelníček


Jak už jsem psala na instagramu a facebooku,
o víkendu jsem absolvovala kurz Rostlinné výživy v Brně. 
Na bezmasé stravě jsem delší dobu, přičemž mé začátky byly krušné, 
kdy jsem maso nahradila pečivem, 
pokračovala honbou za bílkovinami v podobě mléčných výrobků
a skončila až u rostlinné stravy. 
Díky těmto zkušenostem jsem si delší dobu pohrávala s myšlenkou
zajít si na nějaký opravdový kurz k odborníkovi,
který mě bude moct naučit něco nového, 
řekne mi, zda všechno, co jsem se za ty roky naučila je špatně
nebo naopak - ujistím se o správnosti svého stravování.
Dlouho jsem váhala, kam se přihlásit,
protože internet je momentálně zahlcený nabídkami zdravých výživových kurzů
a já jsem věděla jen jedno
- chci k někomu, kdo o rostlinné stravě bude mít kvalitní přehled
a nebude mi tlačit fanatické klíny do hlavy. 
Mé prosby byly vyslyšeny, když jsem na facebooku v jedné ze skupin,
narazila na informace o kurzu Rostlinné výživy Mgr. Pavly Široké.


Po prolistování webových stránek, které kurz nabízely, jsem se rozhodla, že se na něj přihlásím.
A udělala jsem dobře.


Kurz byl jednodenní, trval 5,5 hodiny a probíhal v restauraci VegiStyle v Brně.
Restaurace samotná působí velice příjemně a nachází se v klidné lokalitě, 
dobře dostupné hromadnou dopravou (což neBrňák a větší bloudil jako já ocení).
I samotná přednášející a pořadatelka kurzu Pavla Široká je velice sympatická 
a ochotná zodpovědět veškeré Vaše dotazy, klidně i o pauze. 
Před kurzem samotným nás informovala o všech podstatných věcech sms zprávou.
To jsem velmi ocenila, protože si nejsem jistá, zda by si všichni e-mail přečetli, 
ale smsky si většinou všimnou všichni. 
Taky se už před kurzem samotným zajímala, co od nějak očekáváme, aby ho tomu mohla uzpůsobit.


Před samotným začátkem jsme obdrželi materiály, 
které odpovídaly prezentaci na promítacím plátně. 
Každá z informací, kterou nám Pavla Široká předávala, měla podloženou odbornou studií.
Kurz nevycházel z žádných planých domněnek nebo zpráv šířících se na internetu.
Veškeré informace byly vysvětleny do hloubky, ale stále tak, aby byly srozumitelné i laikovi.


Pokud se bojíte,
že byste si nesedli s lidmi přihlášenými na tento kurz,
tak se bát přestaňte. 
Byli zde lidé, jak všežraví, tak rostlinní nebo ti,
kteří by si rádi vyléčili nějaké své onemocnění nebo problém(nejčastěji ekzémy).


Také jsme měli k dispozici čaj a neomezené množství tekutin. 
Součástí kurzu byly i ochutnávky rostlinných pokrmů,
které jsme nebyli schopni sníst.
Vzhledem k tomu, že jsem z domu odjížděla před obědem,
tak jsem měla připravenou krabičku v batůžku,
ale když jsem viděla tu hromadu jídla,
oběd přeskočila a i tak jsem z kurzu odjížděla přecpaná.
Ale za to samými zdravými a dobrými věcmi!


Součástí byly ochutnávky tofu, salámů, sýru, pomazánek...

Naklíčené luštěniny a zeleninka...


A co víc? Výborné chlebíky!


 Co oceňuji nejvíc je, že nás přednášející Pavla, ačkoli veganka,
přijala všechny bez výjimky, bez předsudků k tomu jakým způsobem se stravujeme.
Nenutila nám, že veganská strava je jediná správná
a předávala pouze rozumné argumenty pro rostlinnou stravu. 
Zároveň nás varovala, že nesprávná rostlinná strava
(stejně jako každá! nesprávně složená strava)
 je NEBEZPEČNÁ! 
Což je!
V průběhu celého kurzu nebylo ani jednou řečeno, abychom se teď všichni hromadně stali vegany!
Bylo nám připomínáno, abychom dbali o své zdraví, hlídali si vitamíny 
a co víc šířili dál důležitost B12, vitamínu D a jódu!!!


Další, co jsme se naučili, bylo, jak správně jíst oříšky a semínka, 
důležitost tuků, sacharidů a bílkovin ve stravě. 
Zjistili jsme, jak si správně sestavit jídelníček a co si pohlídat.
Také jsme se naučili správně klíčit.
Dávat si pozor na zoubky.
A mohla bych pokračovat dál a dál.


Ve VegiStyle jsme si mohli objednat i večeři. 
Měli jsme na výběr ze zeleninové tortilly s hummusem a husté zeleninové polévky (nebo obojího).
Já si objednala tortillu, ale příště už bych si večeři asi nedávala,
protože jsem myslela, že se na vlak odkutálím.
Tolik výborného jídla v jednomu dnu.



A na závěr! 
Jako třešničku na dortu jsme obdrželi raw dezertík - nepřekonatelný, úžasný, jedinečný!
Od Cake Smile
Já jsem spěchala rychle na vlak do Olomouce, 
proto jsem myslela, že o tuto sladkou tečku přijdu, 
ale dortík mi byl ochotně sbalen na cestu a mohla jsem si jej vychutnat ve vlaku. 


Do teď jsem jen chválila, tak je dobré i něco zkritizovat! 
Největší mínus z mého pohledu? Málo času! 
Kurz byl výborný! Vydržela bych tam i dva - tři dny. 
A myslím, že témata by určitě byla. 
Naštěstí jsem byla ubezpečena, že další kurzy budou (jupíííí)
a budou nadstavbou k tomuto kurzu základnímu!

Jinak - pokud Vás trápí zdravotní problémy, které nevíte jak řešit, obraťte se na Pavlu Širokou. 
Ví, o čem mluví a zná, co radí. 
Co neví jistě zjistí, vyčte, ale nebude si na koleni vymýšlet rady.


Abych nezapomněla, každý účastník obdržel certifikát o absolvování kurzu. 

DŮLEŽITÉ NA ZÁVĚR!
Doufám, že mám ještě trošku Vaší pozornosti. 
Pokud se stravujete jakkoli
a nejste si na 100% jisti o správnosti Vašeho stravování,
tím nemyslím jen rostlinnou stravu, 
ale i všechny paleo, makrobiotické, bezlepkové a i běžné způsoby stravy,
zajděte si k odborníkovi, poraďte se ohledně jídelníčku.
Věřte mi, že strava může napáchat víc škod než byste čekali.
Já sama jsem si tímto kurzem vyplnila některé mezery, 
které jsem měla
a změnila jsem pár svých návyků. 
Hlavně! Dbejte na to, čím krmíte svá těla! 
Myslete na to, že je denně používáte a potřebujete.

A na závěr samotný, odkazy na stránky přednášející a organizátorky kurzu Mgr. Pavly Široké:



1 komentář: