FOLLOW ME

Eat With Camilla

pátek 23. září 2016

Co mám VŽDY na koleji


Splňuji slib z předchozího článku a napíši teď o tom, co mám vždy na koleji, 
bez čeho bych se asi neobešla a hlavně nenajedla!
Pro spoustu lidí je těžko pochopitelné, kdy si najdu čas chystat si snídaně,
aby vypadaly trochu #instafriendly, krabičkovat si obědy (když není čas
jít na kolej mezi hodinami) a ještě si udělat teplou večeři.
Pro mě je to naprosto přirozené a jsem tak zvyklá i z domu. Naopak jsem 
měla častokrát problém pochopit, jak někdo může říct, že si jídlo nestíhá nachystat, 
Já myslím hodně dopředu a pokud vím, že si nebudu dva dny stíhat nachystat jídlo vůbec, 
tak si ho připravím dostatečně dopředu.
Ale teď už přejdeme k mému MUST HAVE!


Jako první jsem přidala svoji CiniMinis luštěninovou krabici. Není nic snadnějšího na skladování.
Cizrna a adzuki fazolky stačí namočit přes noc další den uvařit a pokud si toho uvaříte
celý kastról, tak to z ledničky můžete brát k obědu/večeři celý týden. (Pokud nemáte problémy
s nadýmáním po luštěninách, to by Vás spolubydlící neměli moc rádi, takže v rámci
zachování přátelských vztahů pozor na to!). Nesmí chybět ani moje milovaná červená čočka
a v neposlední řade i ta obyčejná čočka, kterou miluju promíchanou jen tak s pohankou a cibulkou.


Další je již zmiňovaná pohanka. Zásobárna bílkovin, výborná na snídani, oběd i večeři. 
Stejně tak i quinoa - jak červená, tak bílá. Jáhly zbožňuji s mákem ♥ a někdy je chuť obměnit
ovesné vločky, které mám úplně vždy! A pokud dojdou, tak je to selhání systému
(které se mi ještě nestalo). Taky nesmí chybět jasmínová rýže. Mně je vcelku jedno, co za rýži
to je, i když jasmínovou jsem si v poslední době oblíbila. Jediné výhrady k rýži,
které mám jsou ty, že nemám ráda pytlíkovou rýži - celý pytlík nesním a půlka je málo,
proto vždy volím tu nenapytlíkovanou.


Klasika - nějaký druh těstovin. Doma se to zrovna tak hloupě sešlo, že jediné neotevřené 
jsem měla rýžové a zároveň i rýžové nudle. Ale mám je ráda, takže nepochybuji o tom,
že je do konce semestru hravě zužitkuju. Olivový olej je taková klasika.


Koření - sůl (ve skleničce), drcený kmín, kari, skořice (do kašiček), guacamole (z Lidlu,
vřele doporučuji), kostka zeleninového bujónu a kakao - do kaší, mugcaků, palačinek.


Tady jsou spíš takové mňamky. Arašídové máslo - nepotřebuje komentář. Datle jím
každý den. Pokud si nedám 4 ráno na snídani, tak je vždy namáčím do arašídového másla
v průběhu dne. Vlastně jsem o datlích a hořké čokoládě namáčené v arašídovém másle
přežila celé minulé zkouškové. Pak jsou tu nějaké tyčinky jako rychlá sváča do školy a lupínky.


Arašídy ♥ Ty jsou srdcovka. Hodí se do kaší, do omáček i jen tak do salátu. Chia semínka,
slunečnicová semínka - saláty, snídaně, svačiny. A ty pytlíčky neznačí, že dealuju drogy 
na vysokoškolských kolejích, ale v jednom je kukuřičný škrob a v druhém protein.


Pitný režim - čaje a džbán na vodu.


Další mňamky a prapodivné skleničky. V první je namleté lněné semínko, v té největší
mám ovesnou moukou, kterou jsem si dělala doma v mixéru a v poslední je kokosová mouka
taky vyráběná doma.


V lednici mám taky rostlinné mléko z DM. Ale to tu mám spíš, protože bylo doma.
Moc pravidelně si je nekupuji, protože většinou stejně použiji vodu,
ale tak někdy neuškodí. A nemůže chybět ani tofu.


Tady je moje obležení lednice. Teď už v ní toho moc není (většinu jsem snědla).
Ale šuplík jsem zas zabrala já - ano, má potřeba a spotřeba zeleniny utlačuje mé spolubydly
(zatím si nestěžovaly a kdyby se o to pokusily, tak je utluču xxl batátem).
A většinu ovoce přechovávám v lednici. Vlastně úplně vše, protože je tu na pokoji teplo
a rychle se to kazí.


Poslední fotka patří mrazáku (který taky zabírám většinově já).
V krabici je špenát z domu, v sáčku maliny taky ze zahrádky.
V modrém pytlíčku mám mák z obchodu a v sáčku ořechy z našeho ořecháče.
(A pozor! Až přijedu domů a vyloupu si misu lískáčků z lískáče, tak bude sáček i těch).
Ještě mi tu chybí kukuřice, mix zeleniny a brokolice nebo květák (ale ještě jsem se nedostala
k velkému nákupu, navíc druhá nová spolubydla používá mražáček trochu taky,
tak se musím mírnit).

To je asi to nejdůležitější. Pokud je něco, co tu nemám a myslíte si, že bych mít měla,
dejte vědět do komentářů. Pokud by Vás napadlo ještě něco, co by bylo zajímavé
na přečtení, tak se ozvěte taky. 

Pá Kamila


Žádné komentáře:

Okomentovat