FOLLOW ME

Eat With Camilla

úterý 6. září 2016

#mojeovesna



Do okna kuchyně bubnovaly dešťové kapky a domem se plíživě prodíral 
počínající podzimní chlad. Dnešní ráno jsem si bez plné misky teplé 
ovesné kaše nedokázala představit, ačkoli původní snídaňové plány byly poněkud jiné. 
To byl jeden z hlavních důvodů, proč napsat tento článek. 
(Mimo jiné také to, že mám v telefonu spoustu fotek kaší, které se mi moc líbí, 
a chtěla jsem je uplatnit).



Když jsem někdy před 5ti lety měnila svůj životní styl, tak jedna
z prvních úprav byla snídaně. Původně jsem snídala pečené müsli s jogurtem 
a nějakým tím ovocem. Milovala jsem křupavé müsli po ránu a měla jsem 
jich opravdu hojnou spotřebu (a tím myslím vážně velkou!). 
Po dvou letech jsem chtěla měnit zase něco dalšího a čím dál víc mě fascinovaly ovesné kaše, které si spousta lidí vychvalovala. Jenže jsem si říkala, jak to bude ráno zdržovat, 
trvat, navíc mi ovesné vločky ani moc nechutnaly a bla bla bla.



Pak následoval boom Nominal kaší, které mi chutnaly – měla jsem koupenou 
rýžovou a pohankovou, ale taky se mi za ně nechtělo dávat tolik peněz, 
proto jsem se rozhodla odzkoušet klasiku – ovesnou kaši se skořicí a jablkem. 
Kaše mi chutnala, to přiznávám, ale měla jsem koupené velké celé vločky, 
které špatně nacucávaly vodu, a nebyla to kaše dle mých představ.

Nakonec jsem objevila ty nejlepší vločky z Lidlu (a nejlevnější!) 
a začala si do kaší přidávat arašídové máslo (o kterém bude určitě nějaký další článek), 
vajíčko, cuketu, sušené ovoce, semínka, skořici, kokos, 
perníkové koření… Jediné, co jsem nepřidávala, tak byly sladidla. 
Nikdy jsem si kaši nepřislazovala jinak než ovocem. Sem tam troškou medu, 
když jsem na něj měla chuť nebo jsem byla nemocná, 
ale nikdy to nebylo z důvodu nedostatku sladkosti.



A jak vypadá příprava mojí nejoblíbenější snídaně teď?

Večer, než jdu spát, si do malého kastrůlku dám požadované množství vloček
a zaliju ho vařící vodou, která sahá trošku nad vločky. Následně si jdu čistit zuby
nebo se podívat na zprávy, abych dala prostor k nacucání vody. Pokud vločky 
nasály vody moc, tak vodu přidám, přisypu lžičku lněného semínka
a kašičku přiklopím pokličkou.

Ráno zkontroluji „stav vody“ v kaši. Pokud je konzistence akorát, 
tak už vodu nepřidávám. Když se mi kaše zdá moc hustá – taková seschlá, 
začnu ji ohřívat a za stálého míchání přidám požadované množství vody. 
Pokud je naopak moc řídká, tak přidávám buď vločky nebo chia semínka, případně kokos.

Ráno, když kaši ohřívám, tak ji nikdy nepřivádím úplně k varu spíš jen, 
aby se prohřála a byla v misce hezky teploučká.

Potom si nakrájím ovoce – část, o které vím, že s ní nebudu zdobit vrch kaše, dám naspod misky, stejně jako sušené ovoce nebo oříšky a zaliju ovesnými vločkami. Na závěr kaši nazdobím a většinou vyfotím (:D).


Moje nejoblíbenější kombinace kaší jsou:

Jablko + skořice + arašídové máslo

Banán + arašídové máslo

Fíky + datle + banán

Mák + jablko

Maliny + kokos


Teď, když je vypisuji, tak mi přijde, že snad každá kombinace je moje oblíbená, 
pokud je připravená s chutí. 

Proto další možnosti psát ani nebudu a přeji krásná rána s kašičkou.







Žádné komentáře:

Okomentovat