FOLLOW ME

Eat With Camilla

neděle 18. září 2016

Co s sebou na kolej 0.1

Když jsem si cpala hromady jídla do kufru, tak mě napadlo, že by možná mohlo
ostatní na rostlinné stravě zajímat, co vše se dá brát do školy s sebou. Častým argumentem 
bývá, že je rostlinná strava drahá a uznávám, že kdybych si vše na koleji měla 
platit ze svého, tak bych se asi nedoplatila. Většinu věcí si proto vozím z domu.
Spoustu nám toho roste v zahradě nebo některé věci jako oříšky si odsypávám do sáčků, 
případně převážím neustále v kufru lahůdkové droždí.
Sice potom táhnu plný kufr, ale někdy je týden, kdy utratím peníze jen za jízdenku!!! 
A celý týden nemusím o obchod ani zavadit. Což mi přijde jako velká výhoda.
V tomto článku jsou jen střípky z toho, co opravdu na koleji za jídlo mám, 
nejvíc jsem toho vezla, když mě stěhovali mí rodiče autem - kilo arašídového másla, 
namleté lněné semínko, vločky, rýžové mléko, těstoviny, nudle, olivový olej, čaje... 
A spoustu dalšího,
což můžu nafotit někdy přímo na koleji, kdyby byl zájem.

Na první fotce je ovoce. Tentokrát jedu na kolej na 14 dnů, proto mám ovoce spoustu. 
Jiné týdny si vezu napočítané ovoce, vždy dva kousky na den, abych to nemusela skladovat
v lednici a zbytečně se mi to tam nekazilo.
Samozřejmě, že pokud nemáme tolik ovoce doma, tak si ho prostě zajdu koupit. 
Jablíčka mám od babičky, takže jsou určitě mnohem víc plná vitamínů než ta z obchodu. 
Maliny a dvě jahůdky mám z domácí zahrady.
Citróny s sebou většinou nevozím takhle ve velkém, ale protože jsem nemocná,
tak jich potřebuji hodně, abych přežila bez nakažení se něčím dalším.

Na další fotce jsou většinou moje mlsky jako goji - doma mám 500 gramů balení ze zdravé výživy, vyjde finančně nejlíp a další si kupovat nechci, proto jsem si jednoduše jen odsypala do sáčku. Vlašské ořechy, kterých máme plno v mražáku (máme na zahradě ořech, takže zbytečné platit si za oříšky), rozdělaná hořká čokoláda - z nějakého důvodu ji doma nikdo nejí, což je bonus pro mě, ale nemám moc ráda otevřené věci 14 dnů v kuse, takže ji beru s sebou. 
Oříšky z Lidlu (oblíbená svačina) a banánový chlebík, který jsem si pekla na snídani na první dva dny - věřte mi, že pokud jedete na dýl než na týden, tak je to proti kaším příjemná změna.

Tady je zbytek brokolice - doma se musím řídit něčím jako "všechno, co sis otevřela
si odvez, nic tu nenechávej, nikdo to nebude dojídat" :D, proto vozím třeba i půlky 
paprik nebo tak. 
Miska je plná rajčat ze zahrádky, protože by se mi nechtělo platit za kupovaná

rajčata, když jich máme v zahradě fůru. Papriky a cukety taky ze zahrádky a plné vitamínů, 
které v obchodě nepotkám. 
Tady jsou takové ty načaté zbytky nebo potřebné věci. Nejvíc duležitá je rýže a pohanka.
Bez tady těchto dvou pytlíků bych se neobešla. Jsou to moje nejčastější kolejní přílohy.
Další je tu hummus z Lidlu. Bude dva dny k večeři se zbytkem řapíkatého celeru 
(ten by totiž nikdo doma nedojedl). Pak s sebou mám v pytlíčku lahůdkové droždí, zbytek 
sušených rajčat, které jsem si v poslední době oblíbila. Jedno tofu, další už mám v lednici
na koleji. 
A na závěr dva krajíce slunečnicového chleba, protože doma všem přijde suchý. 
Někdy si dá mamka, ale sama od sebe na něj chuť nikdy nedostane. Mezitím je výborný.

Doufám, že nastupujícím prvákům to aspoň trošku pomohlo, aby viděli, že přežít
na koleji není tak hrozné. Sice je těžké dovléct kufr z vlaku na pokoj (obzvlášť, když věčně 
nejede výtah a pokud jede, tak mu nevěříte, že v něm nezůstanete trčet), ale jinak 
se dá jíst na koleji poměrně levně. :)


Bonusově igelitka plná hroznů od babičky. :D Protože nemůžu z jižní Moravy
odjet na kolej bez hroznů, že jo... To dá rozum.

Žádné komentáře:

Okomentovat